Koncepcja pracy przedszkola
MODYFIKACJA KONCEPCJI PRACY PUBLICZNEGO
PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO W KAZIMIERZY WIELKIEJ
na rok szkolny 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016
Zatwierdzona przez Radę pedagogiczną w dniu 12.IX.2012r.
Koncepcja Pracy naszego przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w Ustawie o Systemie Oświaty i Statucie
I. CHARAKTERYSTYKA PRZEDSZKOLA
Publiczne Przedszkole Samorządowe w Kazimierzy Wielkiej usytuowane jest w pięknym parku, który w 2010 roku oddany był do użytku po generalnej rewitalizacji.
Placówka otoczona jest nowocześnie wyposażonym ogrodem przedszkolnym od strony północnej oraz miasteczkiem ruchu od strony południowej. Dzieci mogą się czuć bezpiecznie i spokojnie bawić na placu przedszkolnym wśród otoczenia zieleni. Budynek przedszkola jest typową zabudowa, cały czas modernizowaną do potrzeb dzieci. Dużą wagę przywiązujemy do estetycznego wystroju wnętrza pomieszczeń oraz otoczenia placówki. Sale zajęć są przestronne widne doskonale wyposażone we wszelkie pomoce dydaktyczne, w salach znajdują się meble, zabawki dostosowane do wieku i możliwości rozwojowych dzieci, kąciki zabaw, sprzęt radiofoniczny, instrumenty muzyczne i inne.
Przedszkole jest placówką otwartą i przyjazną dla dzieci oraz ich rodziców, zapewnia każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowanie, bezpieczny, radosny i wszechstronny rozwój zawodowy i osobowościowy każdego nauczyciela.
Mając na uwadze dobro naszych dzieci placówka funkcjonuje tak, aby w przyjaznym, bezpiecznym, pełnym akceptacji otoczeniu dzieci miały możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości.
Przedszkole cieszy się dużym uznaniem wśród środowiska lokalnego.
W przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna. Całe grono dostrzega znaczenie edukacji przedszkolnej i jej efektywności w indywidualnym rozwoju dziecka, toteż przedszkole cieszy się dużym uznaniem wśród społeczeństwa, świadczy o tym coroczne zabieganie rodziców o przyjęcie dziecka do naszej placówki.
Przedszkole i rodzina, to dwa środowiska, które w szczególny sposób oddziaływują na dziecko, bowiem skuteczność tego oddziaływania uwarunkowana jest we wzajemnym i ścisłym współdziałaniu, zwłaszcza wtedy gdy w grę wchodzi dobro dziecka.
Nasze przedszkole zapewnia wszechstronny, bezpieczny, radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom. Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Sprawiamy,że czują się one kochane, akceptowane i szczęśliwe. Pomagamy dzieciom radzić sobie z problemami emocjonalnymi, motywacyjnymi i poznawczymi, uczymy dzieci optymizmu, wiary i zaufania we własne siły oraz otwartości na potrzeby innych, kształtujemy umiejętności koncentracji na zadaniach, wdrażamy do wytrwałości, samodzielności i odpowiedzialności.
Kadra pedagogiczna oraz zaangażowanie personelu administracyjno – obsługowego umożliwia ciągły rozwój placówki.
II. CELE I ZADANIA GŁÓWNE
1. Realizacja założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
2. Zapewnienie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości
wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do
potrzeb rozwojowych dzieci.
3.Organizowanie procesów kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój
każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.
4. Stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego indywidualnym tempem pracy.
5. Nauka przez aktywne działanie.
6. Współpraca z placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami działającymi na
terenie miasta.
7. Wzbogacanie oferty edukacyjnej przedszkola.
8. Angażowanie rodziców do realizacji zadań przedszkola.
9. Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu
ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
10. Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia przedszkola.
11. Promowanie działalności przedszkola w środowisku.
12. Promowanie zdrowego stylu życia.
13. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci.
14.Rozbudzanie zaciekawienia poznawanym światem.
15. Wyzwalanie radości z poznawania i uczenia się.
III. MODEL ABSOLWENTA
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia;
Wykazuje;
- motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego,
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
- umiejętność koncentracji pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami ( nie zniechęca się, gdy mu się coś nie uda, podejmuje próby radzenia sobie z zadaniem),
- umiejętność współpracy w grupie (podporządkowuje się poleceniom, normom, umie współdziałać z innymi),
- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
- samodzielność,
- odporność na stres ( sytuacje problemowe, konflikty z kolegami).
Posiada;
- zdolności do obdarzania nauczycielki i innych dorosłych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla innych sposób,
- wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
- podstawową wiedzę o świecie.
Umie;
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
- posługiwać się zdobyczami techniki.
Rozumie, zna;
- prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
- zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
- zasady kultury współżycia, postępowania,
- kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
- potrzebę szanowania przyrody i środowiska (prezentuje postawę proekologiczną oraz przestrzega wymienionych praw i zasad.
Nie obawia się;
- występować publicznie,
- reprezentować grupę, przedszkole,
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, sportowymi, sukcesami),
- wykazywać inicjatywę w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć.
Dziecko ma prawo do;
- życia i rozwoju,
- swobody myśli, sumienia i wyznania,
- aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
- spokoju i samotności gdy tego chce,
- snu lub wypoczynku jeśli jest zmęczone,
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
- wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
- wspólnoty i solidarności w grupie,
- aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
- zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
- pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
- nauki, informacji, eksperymentowania,
- nauki jak podchodzić do niebezpieczeństw,
- doświadczania konsekwencji swojego zachowania,
- zdrowego żywienia.
Do realizacji treści programowych wykorzystujemy różne metody pracy między innymi;
- Metoda Dobrego Startu,
- pedagogika zabawy Klanza,
- muzykoterapia
- aktywne słuchanie muzyki Betty Strauss,
- gimnastyka twórcza R. Labana,
- Metoda ruchu rozwijającego W. Sherbone,
- dziecięca matematyka,
- kinezjologia edukacyjna.
WIZJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole twórcze, otwarte, przyjazne dzieciom, rodzicom, nauczycielom tworzące optymalne warunki do założeń nowoczesnej edukacji.
1. Jesteśmy kreatywni otwarci i ciekawi świata.
2. Naszą przedszkolną rodzinę stanowią dzieci, rodzice, wszyscy pracownicy.
3. Nasze wartości to;
- bezpieczeństwo, życzliwość, tolerancja, ciepła domowa atmosfera,
- stosowanie się na co dzień do Kodeksu Przedszkolaka,
- przestrzeganie Konwencji Praw Dziecka.
Zapewniamy
- bardzo dobrze przygotowaną kadrę, systematycznie doskonalącą się i wzbogacającą swój warsztat pracy, wspomagającą dzieci w rozwijaniu uzdolnień niezbędnych w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
- troskliwą opiekę i tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności, przebiegające w radosnej, pełnej akceptacji atmosferze,
- diagnozowanie i rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci,
- rozwijanie pozytywnych cech charakteru ( dobroć, tolerancja, empatia otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, kreatywność, wiara we własne możliwości, umiejętność współdziałania),
- zdrowy i higieniczny rytm dnia dostosowany do potrzeb dzieci,
- kontakt z nauczycielem, wspieranie rodziców w wychowaniu dzieci zgodnie z uniwersalnym systemem wartości,
- indywidualne traktowanie każdego dziecka.
Oferujemy
- aktywne metody pracy, programy autorskie i projekty edukacyjne tworzone tylko na potrzeby naszego przedszkola, naszych dzieci i rodziców,
- zajęcia dodatkowe ( rytmika, język angielski),
- wycieczki krajoznawcze i autokarowe do ciekawych miejsc,
- uroczystości rodzinne, grupowe, przedszkolne,
- udział dzieci i rodziców w konkursach przedszkolnych, zajęciach otwartych, dniach otwartych
- udział w akcjach charytatywnych,
Co jest najpilniejsze do wykonania?
- wprowadzenie zajęć dodatkowych,
- zakup komputerów, tablicy interaktywnej,
- sukcesywne doposażenie sal w zabawki i pomoce dydaktyczne,
- dbałość o wysoki poziom estetyczny pomocy, zabawek, elementów dekoracyjnych w salach i na korytarzach,
- zwiększanie częstotliwości spotkań z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań przedszkole – rodzic,
- rozszerzenie współpracy z rodzicami,
- podnoszenie wiedzy pedagogicznej i psychologicznej nauczycieli poprzez udział w kursach, warsztatach, seminariach, WDN-ach,
- rozszerzenie form współpracy ze środowiskiem lokalnym,
- kontynuowanie współpracy z psychologiem, logopedą, pedagogiem,
- udzielanie fachowej pomocy rodzicom i dzieciom zgodnie z nowymi procedurami,
- propagowanie działań placówki w środowisku,
- pozyskiwanie środków finansowych, poszukiwanie sponsorów i darczyńców,
- doposażenie kuchni w nowoczesny sprzęt AGD,
- współpraca z innymi placówkami oświatowymi,
- wydanie folderu przedszkola, celem promocji przedszkola.
MISJA PRZEDSZKOLA
„ Jestem Polakiem, mieszkam w Europie, jestem częścią świata”
Z podkreśleniem wagi tradycji rodzinnych, regionalnych , narodowych.
Staramy się stwarzać dziecku warunki dla rozwoju postaw prozdrowotnych,
proekologicznych, umiejętności zgodnych z wartościami uniwersalnymi.
W naszym przedszkolu tak jak w domu, dobrze czuje się każde dziecko;
Janusz Korczak powiedział;
„Pozwólmy dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy. Dzieci chcą się śmiać, biegać, swawolić...Dziecku potrzebna jest jasność szczęścia i ciepła miłości. Dajcie mu zapas uśmiechów na całe życie cierniowe. Niech dzieci się bawią niech będą wesołe”
- do naszego przedszkola przyjmujemy dzieci w wieku 2,5 do 5 lat,
- w świat uniwersalnych wartości wprowadza wszystkich wypracowany wspólnie z dziećmi Kodeks Przedszkolaka,
- dobrze wykwalifikowana kadra odkrywa i rozwija w dzieciach ich zdolności, zapewnia przedszkolakom poznanie świata wszystkimi zmysłami,
- diagnozuje, ukierunkowuje i wspomaga rozwój dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacji ze środowiskiem społeczno – kulturowym i przyrodniczym,
- wartościowe zabawy w ciepłej atmosferze przygotowują je do podjęcia obowiązków szkolnych,
- wycieczki i spacery pomagają odkryć, zrozumieć środowisko lokalne i przyrodnicze,
- pragniemy, aby dzieci i ich rodzice mieli poczucie bezpieczeństwa i współdecydowania o ważnych sprawach przedszkola,
- chcemy wspólnie z rodzicami dążyć do szanowania praw naszych dzieci, wynikających z Konwencji Praw Dziecka.
- dziecko jest naszym największym dobrem, niepowtarzalnym podmiotem naszych oddziaływań wychowawczych, dlatego nasza praca opiera się na indywidualnym podejściu do każdego wychowanka.
KIERUNKI ROZWOJU PRZEDSZKOLA
1. Tworzenie warunków do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju każdego dziecka, zgodnie z jego możliwościami i potrzebami,
2. Modelowanie, projektowanie, pobudzanie zdolności dziecka poprzez stosowanie metod wyzwalających jego aktywność,
3. Wzmacnianie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku lokalnym poprzez upowszechnienie osiągnięć oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej.
IV. ANALIZOWANIE I MODYFIKOWANIE
1. Każdy nauczyciel otrzymuje egzemplarz Koncepcji Pracy Przedszkola.
2. Zmiany w tekście będą nanoszone w obecności i przy udziale całego grona pedagogicznego.
3. Podczas rad pedagogicznych podejmowana będzie dyskusja dotycząca analizowania modyfikacji Koncepcji Pracy Przedszkola.
4. Rodzice zostaną zapoznani z Koncepcją Pracy Przedszkola na zebraniach ogólnych, grupowych na stronie internetowej (przy UMiG Kazimierza Wielka w zakładce przedszkola) lub w każdym czasie w kancelarii przedszkola.
5. Informacje o akceptacji Koncepcji Pracy Przedszkola poznamy poprzez podanie do publicznej wiadomości założeń koncepcji i zachęcanie rodziców do zgłaszania ewentualnych uwag do wychowawców bądź dyrektora przedszkola.
Kierunki realizacji koncepcji
I. Zarządzanie i organizacja przedszkola
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Odpowie dzialny |
Uwagi |
Przedszkole podejmuje działania usprawniające organizację zarządzania oraz system komunikowania się ze wszystkimi członkami społeczności przedszkolnej |
Przedszkole wykorzystuje informacje o jakości swojej pracy do lepszej efektywności. Przedszkole upowszechnia informacje o swoich działaniach |
Cały rok |
Dyrektor nauczyciela |
|
Obserwacja dziecka dokumentowanie, karty obserwacji dziecka w ramach systemu badania poziomu osiągnięć dzieci |
Prowadzenie obserwacji dzieci, analiza wyników, Diagnoza wstępna i końcowa, Diagnozowanie umiejętności potrzeb poprzez obserwacje dzieci i analiza wytworów działalności dziecięcej |
IX,X III,IV |
Wszyscy nauczyciele |
|
W przedszkolu prowadzony jest skuteczny nadzór pedagogiczny, który pozwala na doskonalenie jakości pracy oraz zaspakajanie potrzeb dzieci, rodziców i nauczycieli |
Gromadzenie informacji o oczekiwaniach wobec przedszkola Ewaluacja wewnętrzna Spostrzeżenia z nadzoru służą do wprowadzania zmian w funkcjonowaniu przedszkola Rozmowy z rodzicami |
Cały rok |
Dyrektor nauczyciela |
|
Nauczyciele pracują według zatwierdzonych programów wychowania przedszkolnego zgodnych z aktualnie obowiązującą podstawą programową |
Nauczyciele zdobywają wiedzę o istotnych założeniach, celach Programów wychowania przedszkolnego |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
II. Praca z dziećmi
Zadanie |
Forma realizacji |
Termin |
Odpowie dzialny |
uwagi |
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu jest modyfikowana i umożliwia rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci |
Zadbanie o odpowiednią ilość bodźców odpowiadających aktywności dzieci Przedszkole realizuje nowatorskie rozwiązania programowe i różnorodne metody aktywizujące Rytmika, język angielski. Gimnastyka Wprowadzenie do oferty nowych zajęć dodatkowych Metody ruchu rozwijającego W. Sherborne, metoda dobrego startu M. Bogdanowicz. Zabawy rozwijające inteligencję metodo Orfa, Labana Dziecięca matematyka E. Gruszczyk Kolczyńskiej i inne. |
Cały rok |
Dyrektor Wszyscy nauczyciele |
|
Przedszkole rozpoznaje potrzeby i możliwości edukacyjne dzieci |
Dostosowanie działań do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci Wyrównywanie szans edukacyjnych wychowanków Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji przedszkola przez dzieci Dostosowanie wyposażenia sal do potrzeb rozwijania potencjału u dzieci |
IX Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
Przedszkole zaspakaja potrzeby dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Organizowanie procesu wczesnego wspomagania dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Indywidualizacja procesu wspomagania Opracowanie programów pracy indywidualnej dla dzieci z uwzględnieniem ich potrzeb współpraca z PPP |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
Wspomaganie rozwoju społeczno – emocjonalnego dzieci w różnorodnych sferach działalności |
Wykorzystywanie różnorodnych form, metod, i środków wspomagających rozwój społeczno – emocjonalny
Organizacja działań zmierzających do poznania każdego wychowanka
Poszukiwanie różnorodnych form wyrazu aktywności na drodze do kreatywności Wykorzystanie naturalnych sytuacji do rozpoznawania i radzenia sobie przez dzieci z emocjami Rozwijanie odporności emocjonalnej poprzez uczestniczenie w prezentacjach artystycznych, scenicznych przed zaproszonymi gośćmi |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka ze szczególnym uwzględnieniem różnych form ekspresji ruchowej Propagowanie zdrowego stylu życia |
Wspieranie rozwoju psychomotorycznego poprzez twórcze metody Pobudzenie inwencji i wyobraźni twórczej w aktywnym przeżywaniu ruchu przez eksperymentowanie, odkrywanie, wyrażanie własnej indywidualności Rozwijanie sprawności ruchowej Kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia |
Cały rok
|
Wszyscy nauczyciele |
|
III. Praca z rodzicami
Zadanie |
Formy realizacji |
Termin |
odpowiedzialny |
uwagi |
Przedszkole skutecznie współpracuje z rodzicami |
Przedszkole skutecznie odpowiada na potrzeby dzieci i rodziców
Włącza rodziców w działania przedszkola Zebrania z rodzicami Konsultacje nauczyciela z rodzicami Pogadanki dni otwarte Zapraszanie rodziców na zajęcia otwarte Zapraszanie na uroczystości przedszkolne Organizowanie spotkań z psychologiem, pedagogiem Prezentowanie na tablicach dla rodziców ciekawych publikacji Aktywizowanie członków Rady Rodziców do przekazywania informacji pozostałym rodzicom o działaniach przedszkola |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
Włączanie rodziców w działanie przedszkola |
Współorganizowanie przedsięwzięć; Cała polska czyta dzieciom Kiermasze świąteczne Udział w akcjach charytatywnych Udział w przedszkolnych konkursach Zaangażowanie rodziców w organizowaniu festynów, pikników rodzinnych Angażowanie rodziców w życie przedszkola i grupy (uroczystości) |
Cały rok Wg. kalendarza uroczystości |
Dyrektor
wszyscy nauczyciele |
|
Promowanie usług przedszkola w środowisku rodzinnym |
Prowadzenie strony internetowej Informacje zamieszczane na tablicy ogłoszeń przeznaczonej dla rodziców Prowadzenie kroniki przedszkolnej |
Wg potrzeb |
Nauczyciele |
|
IV. Praca ze środowiskiem lokalnym
zadania |
Formy realizacji |
termin |
Odpowiedzia-lny |
uwagi |
Przedszkole podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska lokalnego |
Współpraca z wieloma instytucjami działającymi na terenie miasta, Współpraca ze szkołami podstawowymi Współpraca z Policją Współpraca ze Strażą Pożarną Współpraca z biblioteką Współpraca z Kazimierskim Ośrodkiem Kultury Współpraca z kołem myśliwskim i innymi. |
Cały rok |
Dyrektor
Wszyscy nauczyciele |
|
Przedszkole promuje swoją działalność w środowisku lokalnym
|
Prezentowanie umiejętności dzieci na różnego rodzaju uroczystościach
Upowszechnienie i promowanie wartości wychowania przedszkolnego w środowisku |
Cały rok
|
wszyscy nauczyciele |
|
Udział w akcjach charytatywnych na rzecz środowiska lokalnego i ogólnopolskich
|
Akcja „Góra Grosza” Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy |
Wg. potrzeb |
Dyrektor wszyscy nauczyciele |
|
V. Baza przedszkola
zadania |
Forma realizacji |
termin |
odpowiedzialny |
uwagi |
Wielkość i wyposażenie pomieszczeń przedszkola oraz ich stan odpowiadają przeznaczeniu i funkcji |
Podejmowanie działań wzbogacających bazę i wyposażenie przedszkola w celu zapewnienia prawidłowej realizacji przyjętych założeń w przedszkolu programów wychowania przedszkolnego i poszerzenia oferty zajęć |
IX,X
Wg. potrzeb |
Dyrektor, nauczyciele |
|
Teren wokół przedszkola jest zagospodarowany zgodnie z potrzebami dzieci i wymogami bezpieczeństwa |
Podejmowanie działań bezpiecznego i estetycznego zagospodarowania terenu wokół placówki
Dalsza modernizacja ogrodu przedszkolnego |
Cały rok
Wg. potrzeb |
Dyrektor |
|
Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu.
Zapobiegać niepożądanym zjawiskom i wypadkom |
Konsekwentne przestrzeganie ustalonych umów i zasad dotyczących bezpiecznego korzystania zabawek i sprzętu
Dostarczanie wiedzy na temat bezpiecznych zachowań |
Cały rok
Wg potrzeb |
Dyrektor nauczyciela |
|
VI. Kadra doskonalenie zawodowe nauczycieli
zadania |
Formy realizacji |
termin |
odpowiedzialny |
uwagi |
Systematyczne wspomaganie rozwoju zawodowego kadry |
Rozpoznawanie potrzeb Rady Pedagogicznej Rozwijanie potrzeb poszczególnych nauczycieli w zakresie doskonalenia Rozwijanie wiedzy i umiejętności w zakresie działalności innowacyjnej i konstruowania programów autorskich Rozwijanie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie stosowania nowoczesnych metod pracy |
Cały rok |
Dyrektor Wszyscy nauczyciele |
|
Istnieje sprawnie działający WDN |
Uwzględnianie potrzeb doskonalenia kadry nauczycielskiej Zbieranie informacji o potrzebach doskonalenia nauczycieli |
Wg. harmonogramu |
Dyrektor Wszyscy nauczyciele |
|
Nauczyciele dbają o własny rozwój zawodowy |
Nauczyciele chętnie podejmują szkolenia, warsztaty w celu podnoszenia jakości pracy własnej i placówki Studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne Nauczyciele zdobywają wiedzę o istotnych założeniach, celach programów wychowania przedszkolnego |
Wg potrzeb
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
Rada pedagogiczna Rada Rodziców Dyrektor